Volver
INGLÉS B1 (SSCE03)
 
Duración en horas:  240
OBJETIVOS  

Utilizar el idioma con cierta seguridad y flexibilidad, receptiva y productivamente, tanto en forma hablada como escrita, así como para mediar entre hablantes de distintas lenguas, en situaciones cotidianas y menos corrientes que requieran comprender y producir textos en una variedad de lengua estándar, con estructuras habituales y un repertorio léxico común no muy idiomático, y que versen sobre temas generales, cotidianos o de interés personal.

Este programa formativo proporcionará a los alumnos la formación en lengua inglesa necesaria para que puedan presentarse a las pruebas de acreditación oficial del nivel B1 del Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas (MCERL).

El proceso de aprendizaje se completa con:

  • Elementos multimedia que potencian el aprendizaje por medio de recursos gráficos y audiovisuales interactivos.
  • Autoevaluación, que permite la autocorrección en el aprendizaje para detectar los errores de forma autónoma y corregirlos.
  • Uso de las últimas tecnologías como la inteligencia artificial.
  • Prácticas en Video Boost con pruebas de ortografía, gramática y speaking.
  • Speaking con autoevaluación mediante inteligencia artificial.
CONTENIDOS  

UNIT 1. LEISURE IS PLEASURE

  • Lesson 1.1. Make the most of your free time!
  • Activities 1.1.
  • Lesson 1.2. Be whatever you want to be
  • Activities 1.2.
  • Lesson 1.3. "To be or not to be that is the question"
  • Activities 1.3.
  • Lesson 1.4. What are you thankful for?
  • Activities 1.4.

UNIT 2. WHAT'S GOING ON?

  • Lesson 2.1. Did I do that?
  • Activities 2.1.
  • Lesson 2.2. What's in your possession
  • Activities 2.2.
  • Lesson 2.3. Let's keep on going!
  • Activities 2.3.
  • Lesson 2.4. What do you want to be when you grow up?
  • Activities 2.4.

UNIT 3. TIME HAS PASSED QUICKLY

  • Lesson 3.1. Once upon a time...
  • Activities 3.1.
  • Lesson 3.2. Acknowledging the Past to shape the Present
  • Activities 3.2.
  • Lesson 3.3. Time brings all things to pass
  • Activities 3.3.
  • Lesson 3.4. Friendship without borders
  • Activities 3.4.

UNIT 4. WOULD YOU GO THERE?

  • Lesson 4.1. A step back in time
  • Activities 4.1.
  • Lesson 4.2. Get on board!
  • Activities 4.2.
  • Lesson 4.3. Two's company, three's a crowd
  • Activities 4.3.

UNIT 5. YOU COULD DO IT!

  • Lesson 5.1. Let's talk about the future!
  • Activities 5.1.
  • Lesson 5.2. Party Time!
  • Activities 5.2.
  • Lesson 5.3. Travelling Adventures
  • Activities 5.3.
  • Lesson 5.4. Making up for lost time
  • Activities 5.4.

UNIT 6. WHATEVER WILL BE, WILL BE!

  • Lesson 6.1. Eat your greens!
  • Activities 6.1.
  • Lesson 6.2. Do I have to learn modal verbs?
  • Activities 6.2.
  • Lesson 6.3. Health and happiness
  • Activities 6.3.

UNIT 7. LET'S HOPE FOR IT!

  • Lesson 7.1. The past in the future?
  • Activities 7.1.
  • Lesson 7.2. If you expect nothing from nobody, you're never disappointed
  • Activities 7.2.
  • Lesson 7.3. He is such a drag!
  • Activities 7.3.
  • Lesson 7.4. Presenting the situation in the last times
  • Activities 7.4.

UNIT 8. I WISH I HAD DONE IT!

  • Lesson 8.1. Wow, that jacket is a bit pricey!
  • Activities 8.1.
  • Lesson 8.2. Our deepest desires...
  • Activities 8.2.
  • Lesson 8.3. Speak your mind
  • Activities 8.3.
  • Lesson 8.4. Let's take over the whole world
  • Activities 8.4.

UNIT 9. MADE IN SPAIN

  • Lesson 9.1. Movies are produced in Hollywood
  • Activities 9.1.
  • Lesson 9.2. Theory of relativity
  • Activities 9.2.
  • Lesson 9.3. Time of Need
  • Activities 9.3.

UNIT 10. SHE SAID SHE LOVED ENGLISH!

  • Lesson 10.1. That's what she said!
  • Activities 10.1.
  • Lesson 10.2. Reporting In
  • Activities 10.2.
  • Lesson 10.3. What did she say?
  • Activities 10.3.