Volver
MOTIVACIÓ I COMPROMÍS DELS EMPLEATS PÚBLICS (FTHBD_D10664)
 
Duración en horas:  40
OBJETIVOS  
• Identificar factors motivacionals personals i organitzacionals.
• Emfatitzar en conceptes com el contingut del treball, el progrés i la realització personal i la formació com a factors motivacionals, tan importants com la retribució.
• Saber en què consisteix la síndrome del treballador cremat.
• Aprendre a diagnosticar i prevenir aquesta síndrome.
• Identificar els factors de risc causants de la síndrome.
• Establir mecanismes de defensa i intervenció davant casos de Burnout.
• Aprendre a construir una personalitat resistent a l’estrès.
• Identificar hàbits essencials per combatre l’estrès.
• Conèixer les eines psicològiques i professionals més efectives per combatre l’estrès.
• Relacionar el compromís com a element bidireccional: treballador-organització/organització-treballador.
• Aprendre tècniques per al foment de la iniciativa i la proactivitat.
• Conèixer i entrenar habilitats per convertir-se en un treballador proactiu.
• Identificar i gestionar el temps com a factor d’èxit.
CONTENIDOS  
Unitat didàctica 1: Motivació en l’administració pública: elements personals i organitzacionals
Objectius
1. La motivació en el treball
1.1. Qüestions prèvies
1.2. Factors que determinen la motivació laboral
1.3. Tipus de motivació fonamentals
1.4. Per què treballen les persones?
1.5. Creus que la satisfacció de les persones treballadores és una finalitat en si mateixa?
1.6. Reconeixements i recompenses que trobem en la feina
1.6.1. Qüestions per saber si es motiva en la feina
1.6.2. El reconeixement: concepte
1.6.3. Tipus de reconeixement
1.6.4. Pautes per reconèixer la tasca dels empleats
Exercici 1
2. La retribució
2.1. Factors i condicions
2.2. Recompenses tangibles i intangibles
2.3. Model d’equitat de S. Adams
3. Contingut específic del treball
3.1. Model de Herzberg
3.2. Esquema motivacional de McClelland
Exercici 2
4. Expectativa de progrés professional i/o realització personal
5. La formació permanent
5.1. Introducció
5.2. La potenciació
5.3. Funcions i termes complementaris
5.4. Tipus de formació
5.5. Qüestions a tenir en compte en la investigació empresarial de necessitats formatives
5.6. El paper del directiu en la motivació formativa
Supòsit pràctic 1
Resum
Test 1
Avaluació 1
Unitat didàctica 2: Diagnòstic i prevenció de la síndrome del treballador cremat (“burnout”)
Objectius
1. Introducció
2. Caracterització de la “Síndrome de Cremat Laboral” (Burnout)
2.1. Origen i diferents aspectes del terme
2.2. Tipus de burnout
2.3. Fases de burnout
Exercici 3
3. Relació entre Estrès i Burnout
3.1. Introducció
3.2. Relació i diferències entre estrès i burnout
4. Seqüeles en el seu nivell d’acompliment
5. Factors de risc causants de la síndrome
6. Com intervenir davant casos de Burnout
6.1. Classificació de les intervencions en funció dels seus objectius
6.1.1. Introducció
6.1.2. Intervenció primària
6.1.3. Intervenció secundària
6.1.4. Intervenció terciària
6.2. Classificació de les intervencions en funció del nivell d’actuació
6.2.1. Introducció
6.2.2. Estratègies d’intervenció en Burnout
6.3. Criteris que garanteixen l’èxit dels programes d’intervenció
Exercici 4
7. Estratègies preventives i autopreventives davant l’eventualitat de la síndrome
7.1. Mesures de prevenció
7.2. Estratègies d’intervenció
Supòsit pràctic 2
Resum
Test 2
Avaluació 2
Unitat didàctica 3: Construir una personalitat resistent a l’estrès: resiliència
Objectius
1. Introducció
2. Hàbits que resulten essencials
Exercici 5
3. Eines psicològiques
Exercici 6
4. Eines professionals
4.1. Introducció
4.2. Característiques
4.3. Fonaments
Supòsit pràctic 3
Resum
Test 3
Avaluació 3
Unitat didàctica 4. Compromís amb la feina i l’organització de l’empleat públic
Objectius
1. Introducció
1.1. Identificació o compromís en les organitzacions?
1.2. El compromís dels empleats amb l’organització
1.3. Valors de l’empresa i valors individuals
2. Tècniques per al foment de la iniciativa i la proactivitat
2.1. Habilitats socials d’especial interès en l’àmbit laboral social
2.2. Principals claus per convertir-se en un treballador proactiu
2.3. Habilitats que han d’entrenar-se
2.3.1. Introducció
2.3.2. Autogestió
A) Definició i mitjans
B) Qualitats
2.3.3. Autoconeixement
A) Introducció
B) Autoconcepte
C) Autoconeixement
Exercici 7
2.3.4. Control emocional
2.3.5. Adaptació al canvi
2.3.6. Orientació a l’assoliment
2.3.7. Creativitat
A) Definicions
B) Oberts a la imaginació
C) Dos casos de reinvenció
D) El bloqueig creatiu
E) La síndrome de les tres CES
F) Requisits de la creativitat
G) Fases del procés creatiu
H) Estratègies per ressuscitar la creativitat
Exercici 8
2.3.8. Gestió del temps
A) Concepte i importància del temps
B) Organització del temps
C) Lladres de temps i com administrar-lo
D) Tenir en compte els “Roba-temps” i “prioritzar l’Important, sobre l’Urgent”
E) Planificar estratègicament el temps, no deixar-nos impressionar per les feines enormes que ens sembles impossibles i assaborir el temps
F) Deu claus para planificar el temps
Supòsit pràctic 4
Resum
Test 4
Avaluació 4
Avaluació final